mandag den 8. oktober 2012

Mandag d. 8/10


Mandag d. 8/10
I dag havde Mie og jeg matematik. Endnu en kanon succes må jeg sige. Jeg synes det er så fedt at se drenge være koncentreret og havde lysten til at regne. Mie og jeg sad med T-toms, Monsky, Stephan, Junrey og Rolz. Alle 6 var godt i gang og så ud til at synes opgaverne var ganske sjove.
Stephan brugte et godt stykke tid på at gange tal fra 5 tabellen. Monsky brugte nærmest 2 min og så var han færdig. Lige så snart Stephan ikke kan finde ud af en opgave, begynder han straks at kigge efter. Så længe han har opgaver, der passer til hans niveau så kan han sagtens finde ud af det. I dag startede jeg med at hjælpe Monksy med en opgave. Stephen skrev nogle tal ned på papiret i mellem tiden, men da jeg så var færdig med at hjælpe Monsky viskede han det hele ud og bad mig om hjælp. Så sad vi ellers og lavede 5 tabellen om og om igen. 5 x 4, 5 x 5, osv. Det er virkelig skægt at se hvor stor en forskel der er på drengenes niveau. Det er også en udfordring at forklare drengene hvad det er de skal på engelsk. Vi tænker ikke over hvad nogle af de matematiske termer hedder, fordi vi ikke har, skulle bruge dem.
Resten af dagen var ikke så aktiv. De fleste drenge var gået hjem efter matematiktimen. Det er lidt irriterende de går efter undervisningerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar